>
Blogi
25.08.2021

Luottamus on kaiken a ja o

Ida Valpurin päiväkoti oli Iin ensimmäinen yksityinen päiväkoti. Pienen, kodinomaisen hoitopaikan erityispiirre on alusta asti ollut sisarusryhmä. Lapsia ei jaeta suoraviivaisesti iän perusteella, vaan kaikki saman perheen lapset saavat olla samassa ryhmässä. Päiväkotiyrittäjä Inkeri Tornberg näkee, että kysymys on arvoista – hoiva-alalla raha ei voi olla ainoa mittari. Tärkeintä on Tornbergin mukaan luottamus. Se on avainasemassa silloin, kun on kyse vanhempien antamasta kasvatustehtävästä. Siitä, että omien lasten lyhyt lapsuus luovutetaan osin vieraalle ihmiselle vaalittavaksi.

– Kyse on kumppanuudesta vanhempien kanssa, lasten parhaaksi, Tornberg sanoo.

Luottamuksesta on hänen mukaansa kysymys myös yrittäjän ja tämän yhteistyökumppaneiden valinnassa. On sitten kyse pankista, juristista tai kirjanpitäjästä.

– Luottamus on kaiken a ja o. Pitää olla sataprosenttinen luotto siihen, keneltä kysyt apua, Inkeri Tornberg tähdentää.

Tornberg hoiti vuosikausien ajan palkanlaskennan itse ja toimitti kertyneet kuitit tilitoimistoon määräajoin. Hän vertasi kuitteja tiliotteisiin ja laittoi ne sen mukaan järjestykseen – halusi pysyä ajan tasalla. Urakka ei ollut aivan pieni, sillä kuitteja kertyi kaksi muovikassillista vuosittain.

Talenom valikoitui Ida Valpurin kumppaniksi alkuvuodesta 2021, kun edellinen kirjanpitäjä jäi eläkkeelle. Nyt kaikki sujuu sähköisesti, ja Tornberg on ajan tasalla ihan joka päivä.

– Jos vertaan aikaisempaan, olen tykännyt, että on sähköinen järjestelmä. Pääsee itse katsomaan kirjauksia, näkee käyrät ja käppyrät, menot ja kunkin kuukauden liikevaihdon.

 

 

Vaikka Inkeri Tornberg oli tottunut toisenlaiseen toimintatapaan, Talenom teki uuteen siirtymisen helpoksi. Ensin kartoitettiin, millaiset tietotekniset taidot hänellä on. Talenomilta vakuutettiin, että koska Tornbergiltä sujui verkkopankkiasiointikin, ei kirjanpitoasioiden hoitaminen sähköisesti ole sen vaativampaa. Koulutus hoidettiin Teamsin välityksellä. Tornberg antaa erityiskiitokset Talenomin kärsivällisille kouluttajille.

– Alussa kysyin yksinkertaisiakin asioita. Mutta kun koulutetaan, ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä. Niin hyvin opetettiin, että opin. Ja jos on mennyt pieleen, sitten on korjattu. Aina on saanut tukea.

Inkeri Tornberg kehuu vuolaasti Talenomia, ja kertoo kysymättäkin antavansa yritykselle kiitettävän arvosanan. Talenomilta soitellaan huolenpitosoittoja asiakkaan suuntaan määräajoin, ja yhteydet ovat kunnossa myös toisin päin. Tornberg on erityisen iloinen siitä, että jos oma yhteyshenkilö ei satukaan vastaamaan puhelimeen, Talenomilta soitetaan kyllä takaisin. Tiedetään, että ei yrittäjä huvikseen soittele, vaan asian perässä.

– Olen hirveän tyytyväinen. Sovituista aikatauluista pidetään kiinni, ja yhteydenotot sujuvat. Nämä ovat asioita, joita yrittäjät tarvitsevat, nopeita takaisinsoittoja. Asiakas koetaan niin tärkeänä, että soitetaan heti, Tornberg kiittää.

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous