Projekteja vai toistuvaa liikevaihtoa

Blogi /
Teija Partanen /
13.01.2023

Markkinointi- ja mainosalalla on monenlaisia yhtiöitä. Toiset suunnittelevat markkinointia asiakkailleen, toiset taas tekevät mainosmateriaalia ja -kampanjoita. Osalla mainos- ja markkinointitoimistoista on vakituisia asiakassuhteita, jolloin samoille asiakkaille tehdään kuukausittaisia töitä. Osalla taas on isompia yksittäisiä projektiluontoisia töitä, jolloin projektien kannattavuudet ratkaisevat koko yrityksen menestyksen.

 

talenom_tilitoimisto_palkanmaksu

 

Miten varmistat projektien kannattavuuden?

Tehdäänkö teilläkin projektiluontoisia töitä? Vaihteleeko tuloksenne kuukausittain, vaikka arjen työssä ei niin suuria muutoksia tulekaan? Me Talenomilaiset ymmärrämme projektiliiketoiminnan periaatteet ja hyvät laskutuskäytännöt.  Yhdessä taloushallinnon asiantuntijan kanssa projektien kannattavuudet saadaan läpinäkyviksi talouden seurantapalavereissa. Tämä auttaa jatkossa hinnoittelussa ja tarjousten antamisessa. Näin varmistamme kannattavan liiketoiminnan!

 

Miten varmistat, että jatkuva liikevaihto kattaa kulut ja viivan alle jää voittoa?

Laskutetaanko teillä palvelut etukäteen vai kuukausittain? Me Talenomilla varmistamme, että kummallakin tavalla laskutettaessa yrityksen tulos on ajan tasalla. On erittäin tärkeää, että tuotot ja kulut kohdistetaan oikealle kuukaudelle riippumatta laskutusajankohdasta.

Yrityksessä, missä työntekijöiden palkkakulut ovat yksi suurimmista kulueristä, pitää kiinnittää huomiota jokaisen laskuttavaa työtä tekevän laskutukseen. Henkilöstökuluissa on myös monia muita eriä, jotka vaativat erityishuomioita, kuten lomapalkat ja bonukset. Talouden seurantapalaverit ovat oiva hetki näiden erien tarkasteluun, jotta taloustilanne pysyy hallussa sekä kannattavuuden että kassan hallinnan osalta.

Teija Partanen

Palvelupäällikkö

Ota yhteyttä ja pyydä tarjous

Täytä yhteystietosi alle ja olemme sinuun yhteydessä

"*" näyttää pakolliset kentät